אופיר ורדי – על לידים באינטרנט

לידיםעולם השיווק והפרסום באינטנרט עבר תהפוכות רבות במהלך השנים. אם בעבר חברות וסוכנויות גדולות ראו באינטרנט ככלי מיתוגי והעלו קמפיינים שכללו בעיקר באנרים באתרים גדולים במודל של תשלום עבור הופעה היום כולם מסתכלים על פרפומנס – פרסום מבוסס תוצאות.

אופיר ורדי, מומחה לשיווק באינטרנט מסביר על נושא הלידים באינטרנט.

היתרון הגדול בפרסום באינטנרט הוא שכל דבר ניתן למדידה בצורה קלה ומדוייקת – ניתן לדעת בקלות מה המחיר לקליק, ליד, עלות רכישת לקוח וכדומה. בעקבות המשברים הכלכליים בשנים האחרונות והבנה טובה יותר של האפשרויות הטמונות באינטרנט גם משרדי הפרסום הגדולים, מעדיפים לנצל יתרון זה ולחפש ערוצי שיווק מדידים אשר מניבים תוצאות ברורות.

מודלים מקובלים לפרסום

קיימים מספר מודלים מקובלים לפרסום:

    CPM – Cost per mille – עלות לאלף חשיפות של מסר פרסומי (לרוב באנר)

    CPS – Cost per sale – עלות פר מכירה.

    CPA – Cost Per Action – עלות לפעולה מוגדרת שבוצעה.

    CPC – Cost Per Click – עלות פר קליק.

    CPL – Cost Per Lead – עלות פר ליד

למעשה גולש אשר נחשף למסר פרסומי לוחץ על מודעה, מגיע לרוב לאתר או לדף נחיתה ושם הוא מבצע פעולה (ממלא ליד, נרשם לרשימת תפוצה וכדומה) או מבצע רכישה של מוצר או של שרות אותו אתם מציעים.

ככל שהתשלום למפרסם מבוצע קרוב יותר לתחילת התהליך הוא נמוך יותר וטומן בחובו סיכון רב יותר לגוף המפרסם. אומנם במספרים גדולים ניתן להעריך בצורה מדוייקת את אחוזי הסגירה של כל חשיפה / הקלקה  או ליד אולם לרוב גוף מפרסם יעדיף לשלם במודל פרסומנס (עבור ליד או מכירה).

אז איך מייצרים יותר לידים?

ראשית נבין מה הוא ליד – הגדרת ליד תקין:  ליד הוא פרטי התקשרות של אדם אשר מתעניין בשירות או מוצר מסויימים. במידה ופרטי ההתקשרות אינם נכונים, האדם מתכחש לכך שהוא השאיר את פרטיו או לא ניתן ליצור קשר עם האדם לאחר מספר נסיונות (לרוב 3 נסיונות התקשרות) אזי הליד נפסל. תהליך זה נקרא טיוב הליד כאשר המפרסמים מעוניינים בלידים תקינים בלבד.

על מנת שאדם ישאיר את פרטיו עליו לעבור תהליך.

ליד הנובע מדף נחיתה:

דף נחיתה עובר תהליך אופטימיזציה על מנת "לשכנע" כמה שיותר גולשים המגיעים אליו להשאיר פרטים. בדף יש מסר שיווקי חזק ובממוצע כ-7-10% מהגולשים המגיעים לדף נחיתה ממלאים ליד. דפים טובים וממוקדים יכולים להגיע גם לשיעור המרה של 20% ואף יותר. אם דף הנחיתה ממיר פחות מ-7% מהגולשים אפשר להגיד שיש איתו בעיה.

ליד הנובע מאתר אינטרנט:

אתר אינטרנט מכיל לרוב מידע רב, והוא פחות ממוקד להמרה מאשר דף נחיתה. מסיבה זו בממוצע רק כ-3% מהגולשים משאירים ליד באתר.

רשימת תפוצה

רשימת תפוצה היא דרך מעולה להשיג לידים במיוחד כאשר מדובר על רשימת תפוצה מתוחזקת וחוקית. לרוב, העלות העיקרית בתהליך זה היא בניית רשימת התפוצה כאשר משלוח המסרים הן באמצעות ניוזלטר או מיילים פשוטים מתבצעים על ידי תוכנות יעודיות בתשלום נמוך מאוד.

כיצד נוכל לשפר את שיעור ההמרה?

קיימים גורמים רבים אשר משפיעים על שיעור ההמרה של דף הנחיתה או של האתר

בינהם ניתן למנות:

אלמנטים גרפים ועיצוביים – צבעים, מיקום של הטופס, גדלים של כפתורים ועוד

מסר שיווקי – ניסוח כללי ממיר פחות טוב מאשר מסר ברור וחזר

אמון – האם הגולש מאמין לכם? האם האתר נראה מקצועי? האם הוא סומך עליכם מספיק בשביל להשאיר את פרטיו?

A/B Testing

כל מסר שיווקי – דף נחיתה, אתר אינטרנט או ניוזלטר יכול לעבור תהליך אופטימיזציה. לא תמיד אנחנו יכולים לדעת איזה מסר יעבוד טוב יותר ואילו צבעים יהיו יותר אפקטיבים ולכן נבדוק באמצעות ניסוי פשוט מי יותר אפקטיבי.

קובעים יעד מסויים – נגיד חשיפה של דף הנחיתה ל-1,000 גולשים. מכינים מראש שניים או יותר גרסאות שונות כאשר לעיתים השינוי הוא באלמנט גרפי פשוט כמו צבע בלחצן או שינוי כותרת ולעיתים מדובר על גרסאות שונות לחלוטין של דף הנחיתה.

נבחון אילו מהגסאות הניב יותר לידים ובכך נוכל לשפר באופן מתמיד את הכלים השיווקיים שלנו

אופיר ורדי משמש כמנהל אומדיה שיווק באינטרנט ובעל ניסיון עשיר בקידום אתרים ובשיווק ממוקד באינטרנט.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.