העצה היומית: איך תהפוך את העסק שלך למותג?

החלום הגדול של רבים מבעלי העסקים הוא להפוך את העסק למותג מוכר אשר יהווה נושא משותף לשיחה ויעורר עניין בקרב קהל לקוחות רחב.

התהליך דורש סבלנות וזמן ונכון להתייחס אליו מתוך ראייה לטווח ארוך, יש להקפיד באשר לתוכן המוצר או הרעיון אשר אתם עומדים מאחוריו וחושפים לעולם, ישנם אמצעים רבים אשר עשויים לקדם את הנושא הכוללים אמצעים והיעזרות בטכנולוגיה, יכולות אישיות ועמידה מאחורי הדברים.

ובכן מה נדרש על מנת להפוך את העסק שלכם למותג? ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים שיהפכו את העסק שלך למותג של ממש –

  1. מודעות עצמית

כצעד מקדים יש לבחון היטב וביסודיות את היכולות והכישורים שלכם ולהכיר היטב את היתרונות ונקודות החזקה וכן את החסרונות והחולשות שלכם.

היכרות עם עצמכם ומודעות תחסוך השקעת מאמצים בכיוונים שאינם נכונים לכם ולעומת זאת תעצים את יתרונותיכם היחסיים אל מול המתחרים. גלו במה אתם מצטיינים, במה אתם אוהבים לעסוק ומה מלהיב אתכם.

  1. היכרות הסביבה אותך

נוכחות היא גורם משמעותי להתפתחותו של כל עסק מצליח, חשוב שידעו מי אתה ויכירו אותך, בכך שאתה נמצא בתודעה של אחרים אתה מגדיל את הקהל הפוטנציאלי ואת מעגלי הכוח העשויים למשוך משקיעים לעסק שלך.

חוסר מעורבות והיכרות עם קהל היעד יביא במהרה לשכוח מי אתה ובכך יקטן הכושר העסקי שלך.

שימוש נכון במה שהרשת יכולה להציע עשוי לקדם את האינטרסים שלך ביעילות ובמהירות, נצלו את עוצמתה של הרשת והטכנולוגיה לטובתכם על ידי בניית אתר משלכם אשר יפיץ את הרעיון והיוזמה, עשה התאמות ונתח האם האסטרטגיה בה אתה פועל נכונה, הקדמה מהווה גורם חיוני ואף הכרחי כיום לכל עסק, אם אתה לא שם אתה לא קיים.

  1. פעל כך שיזכרו אותך ויאמינו בך

מיתוג הוא אמצעי חיוני ומהווה מדד חשוב באשר להצלחת כל עסק, יוזמה או רעיון, כיום ישנם מומחים רבים בכל תחום והצפה זו יכולה להפוך אותך לעוד אחד מבין רבים, לכן חשוב להיות בראש הרשימה וזאת בעזרת יצירת השפעה מתמדת על ידי תקשורת, העברת ידע ועשייה אשר ייטיבו עם תדמיתך.

החשיפה היום למוצרים ולרעיונות חדשים מתרחשת על בסיס יומיומי אך רבים מהם אינם מעוררים אמינות, יש להוכיח כי אתה עומד מאחורי הבטחותייך וכי קיימת הלימה בין מה שהעסק מציע לבין מה שהוא מקיים.

  1. וודא שיבחרו בך

התחרות בעולם המודרני קשה, זאת בשל העובדה כי קיים שפע של מוצרים ונותני שירותים, העובדה כי מכירים אותך אינה מספיקה ואינה מבטיחה שיבחרו ויעדיפו אותך על פני אחרים, מצבים בהם בעל העסק אהוב אך הלקוחות פונים דווקא למתחרה הם עניין שכיח. עליך להשקיע מאמץ ומשאבים כך שהקהל יראה בך את הבחירה הנכונה ביותר ולשם כך יש לערוך סקרי שוק עם המתחרים ולהיות צעד אחד לפניהם.

  1. כוח הקנייה

מיתוג נכון כולל נגישות וזמינות של המוצר או השירות הניתן כך שיהיה נוח לקהל לבחור ולקנות דווקא ממך. מותג מצליח תלוי ביכולת להוביל ולהצטיין בתחום ובו בזמן לשמור על קהל מרוצה ולשדר חברותיות ורגישות, זוהי הדרך להטביע חותם של ממש.

  1. מיתוג הוא פילוסופיית חיים

עסק הופך למתג כאשר מתקיימים בו התנאים של רכישת אמון הציבור, הובלה ויוזמה וכישרון. טעויות הן חלק מהעסק, מותר לטעות אך חשוב לא להתייאש ולנסות להגיע ליעד המובטח, תחושת ההצלחה שווה את המאמץ.

מיתוג הוא פילוסופיית חיים אשר משמעותה למצוא את הייחוד שלך ולהביא לידי ביטוי כישרון ויכולת להוביל תוך יצירת משמעות לעשייה.

ראו גם:

המדריך השלם לפתיחת עסק ברגל ימין

הקמת עסק בחו"ל